Stort kabotasjemøte i Oslo
Representanter for myndigheter, Statens vegvesen og politiet var til stede, og enkelt konkludert kan man vel si at motløsheten fra de to sistnevnte var forholdsvis stor.
Mangelen på et klart regelverk er frustrerende, og det ventes med lengsel på at regelverket skal bli klarere og at de kan bruke dette i kontrollen av utenlandske kjøretøyer.
Bilde::
Anita Raappana fra Skatt Øst ønsker mer kompetanse om kabotasje, og vil få dette av NLF.
Mangelen på et klart regelverk er frustrerende, og det ventes med lengsel på at regelverket skal bli klarere og at de kan bruke dette i kontrollen av utenlandske kjøretøyer. Per i dag er det nemlig slik at politi og vegevesen har svært liten mulighet for å kontrollere utlendinger i henhold til kabotasjeregelverket. Imidlertid lovet Samferdselsdepartementet at dette vi komme på plass i løpet av overskuelig fremtid, og at de ønsket å drøfte dette med NLF i begynnelsen av januar.
Det svært positive med møtet, var at Skatt Øst var villig til å lære mer om denne problematikken ved å heve sin kompetanse via NLF sine kanaler. Med det kan de i fremtiden sjekke og kontrollere de større aktørene på en helt annen måte enn i dag.
Skatt Øst innrømmet at de manglet kunnskap om kabotasjeproblematikken, og de ønsket helt klart mer kunnskap om dette.