Sykefravær
Du som arbeidsgiver har sikkert mange spørsmål om sykefravær hos ansatte og oppfølging av sykemeldte. På NAV sine sider, finner du som arbeidsgiver tilgang til en egen side hvor du kan:
Se mer på Min side – Arbeidsgiver (nav.no)
Som arbeidsgiver er det mye du må sette deg inn i når det gjelder sykepenger og ansatte. På NAV sine sider finner du det du trenger. Les mer på NAV sine sider: Arbeidsgiver - nav.no
Det er laget flere nyttige publikasjoner for oppfølgingsarbeidet:
Oppf.sykmeldte 2019 BM digital.pdf (på norsk)
Oppf.sykmeldte 2019 EN digital.pdf (på engelsk)
Det er også laget en beskrivelse av hvordan du bruker den digitale oppfølgingsplanen
Sjekkliste for dialogmøte 1 fra 2014 gjelder fortsatt. Den gir informasjon om hva dialogmøtene skal inneholde og hvordan de skal gjennomføres.
NAV har også egne nettkurs for arbeidsgivere.
NAV tilbyr nettkurs med temaer som:
- følge opp sykefravær
- arbeidsmiljø
- rekruttering og inkludering
- senior- og livsfasearbeid
- arbeid og psykisk helse
Se mer om nettkursene her: Forebygge sykefravær (nav.no)
Laster...